کلبه وحشت

کلبه وحشت

کلبه وحشت

کلبه وحشت

سرفه خشک کودکان

چهارشنبه, ۱۲ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۱۲ ق.ظ

سرفه خشک کودکان

هنگامی که بیماری کودک سرفه خشک باشد، می‌تواند برای پدر و مادر بسیار ناراحت کننده باشد. هر گونه سرفه در کودکان ناخوشایند است، اما سرفه خشک به شدت ناحیه گلو را تحریک می‌کند.کودکان کوچکتر نمی‌توانند به شما بگویند که سرفه‌هایشان خشک و خشن است. ممکن است شما برای درمان سرفه خشک کودکان، دارو‌های ضد سرفه به کودک خود بدهید، ولی آکادمی پزشکی کودکان در امریکا، استفاده از دارو‌های ضد سرفه را برای کودکان زیر ۶ سال توصیه نمی‌کند، زیرا اغلب این دارو‌ها بر روی سرفه کودک تاثیری ندارند و حتی می‌تواند اثرات جانبی نامطلوب برای کودک داشته باشد؛ بنابراین بهترین راه، انتخاب دارو‌های خانگی برای درمان سرفه خشک در کودکان است.سرفه یک مکانیسم طبیعی بدن برای باز نگه داشتن مجرای تنفسی و پاک کردن سوراخ‌های بینی است. در سرفه خشک، خلط تولید نمی‌شود. شایعترین مشکلات مربوط به سرفه خشک، تحریک گلو و درد در قفسه سینه بوده که نتیجه سرفه کردن‌های زیاد است. سرفه خشک اغلب در عصر و شب شدیدتر می‌شود و خواب آسوده را برهم می‌زند.در این مطلب از سایت جسارت به راههای سریع برای درمان سرفه خشک در کودکان و نوزادان زیر یکسال زیر دو سال در طب سنتی و خانه می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

علت سرفه خشک در کودکان

سرماخوردگی : سرماخوردگی یکی شایع‌ترین دلایل سرفه خشک در نوزادان و کودکان است. سرماخوردگی اغلب با گرفتگی بینی کودک همراه است. داروهای خانگی برای درمان سرماخوردگی، اغلب این سرفه را نیز درمان می‌کند.آنفولانزابیماری آنفولانزا یکی دیگر از دلایل سرفه خشک در نوزادان است. در این حالت مدت زمانی طول می‌کشد تا آنفولانزا پیشرفت کند و سرفه‌های خشک به سرفه با خلط تبدیل شود.

دیفتری یا خناق : دیفتری بوسیله یک ویروس ایجاد می‌شود و سرفه خشک، نشانه شاخص این بیماری است. در کودکان مبتلا به دیفتری، نای متورم و تنفس مشکل می‌شود.

آلودگی هوا : هوا می‌تواند توسط مواد مختلف مانند دود و بخارات حاصل از مواد شیمیایی، آلوده شود. این آلاینده‌ها می‌تواند در محیط‌های بسته، کودکان را تحریک کند.

سیاه سرفه : سیاه سرفه یک بیماری جدی است که کودکان، واکسن آن را در دوران کودکی دریافت می‌کنند. با این حال، ممکن است قبل از واکسیناسیون، کودک به این بیماری دچار شود.

راه حل درمان سرفه خشک کودکان، به دلیل آن و سن کودک بستگی دارد. همچنین در نظر داشته باشید که هر نوع سرفه در نوزادان زیر چهار ماه غیرعادی است. در چنین مواردی بهتر است بدون استفاده از داروهای دیگر در خانه، سریعاً به پزشک مراجعه شود.

درمان گیاهی سرفه خشک در کودکان

زیره سبز یک ماده غذایی خوب برای هضم بهتر غذا است. همچنین برای کاهش سرفه های خشک در کودکان و بزرگترها نیز استفاده می‌شود. مقداری زیره سبز را در آب بجوشانید. زیره‌ها را از صافی عبور دهید، سپس اجازه دهید خنک شود و به کودک خود بدهید.

درمان سرفه خشک در کودکان با بخور

وقتی صحبت از چیزی برای درمان سرفه، سرماخوردگی یا گرفتگی می‌شود آدم‌ها چقدر اهمیت بخار را دست کم می‌گیرند. بخار نه تنها کاملا خلط و مخاط را، تقریبا بلافاصله، شل و نرم می‌کند بلکه می‌توان روغن‌های معطر فراوانی نیز به آن اضافه کرد که مزایای درمانی شگفت‌انگیزی به همراه خواهد داشت. برای ساخت چنین مخلوط بخصوصی من روغن درخت چای(۳قطره) و روغن اوکالیپتوس(۱ تا ۲ قطره) را با هم ترکیب کرده‌ام، که می‌تواند به تسکین دادن و باز کردن مجاری تنفسی‌تان کمک کند و همچنین با باکتری‌‌ها یا ویروس‌ها مبارزه کند.آب را بجوشانید و آن را در یک کاسه‌ی عایق حرارت با اندازه‌ی متوسط بریزید و بگذارید ۳۰ تا ۶۰ ثانیه سرد شود، بعد روغن‌های معطر را به آن اضافه کنید. یک حوله روی سرتان بیندازید و روی کاسه خم شوید و نفس‌های عمیق بکشید. این عمل را ۲ تا ۳ بار در روز و هر بار به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه انجام دهید.

  • کرج کرجی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی